EQLA

Œuvre nationale des aveugles

Sinds 1922 werkt de vereniging Eqla (voorheen Œuvre Nationale des Aveugles) met en voor blinden en slechtzienden.

Dankzij de samenwerking met verschillende lokale diensten, bevordert Eqla hun inclusie in de samenleving.

De diensten van Eqla zijn gestructureerd rond activiteitencentra die haar leden globale en gepersonaliseerde ondersteuning aanbieden en maar ook andere diensten, zoals opleidingen in nieuwe technologieën en toegang tot een ruime keuze aan boeken, spelen en culturele of vrijetijdsactiviteiten.

Naast deze lokale diensten biedt Eqla ook opleidingen en animaties aan op het gebied van visuele beperkingen, om het grote publiek en professionals bewust te maken van de realiteit van de visuele handicap.

Hun opdracht: het bevorderen van de inclusie van mensen met een visuele beperking in de samenleving door met hen samen te werken aan oplossingen voor autonomie en zelfontplooiing.